Nadkrokvová izolácia z minerálnej vlny ISOVER X-TRAM

Overené našimi zákazníkmi

  • Komunikácie je top, a velmi dobré ceny
    Overený zákazník
  • Dobrá cena produktu
    Profesionálny prístup, príjemné vystupovanie, dodávka v poriadku, termín zo strany dodávateľa dodržaný.
    Overený zákazník
  • Rýchle dodanie ,bez problémov
    Overený zákazník
  • Rychlosť dodania
    Overený zákazník
  • Veľmi spokojný
    Overený zákazník

Nadkrokvová izolácia z minerálnej vlny ISOVER X-TRAM 

Systémové riešenie na nadkrokvové zateplenie strechy. Výhodou je jednoduchá a rýchla montáž, minimalizovanie tepelných mostov, minimálne zaťaženie krovu.

ČO JE ISOVER NADKROKVOVÁ IZOLÁCIA ISOVER X-TRAM?

Nadkrokvová izolácia strechy

Systém zateplenia X-TRAM sa používa ako nadkrokvová izolácia šikmých striech. Systém tvoria nosné Isover EPS TRAM alebo Isover MW TRAM, ktoré sú doplnené minerálnou izoláciou /čadičovou, sklenou vlnou/ vo vrstvách. Podkladovú vrstvu systému tvorí parobrzda/klímamembrána VARIO® a systém uzatvára z hornej strany poistná hydroizolácia Tyvek, ktorá je difúzne otvorená. Systém sa zakladá na drevené hranoly pri odkvapovej hrane. Začína sa Isover EPS TRAM alebo MW TRAM, po ktorých sa opäť aplikuje výplňová tepelná izolácia. Bežné používané hrúbky nadkrokvovej izolácie sú v rozsahu 200 - 300 mm, možno však skombinovať aj s medzikrokvovou izoláciou, kde je nadkrokvová časť od hrúbky 100 mm. Na základnú vrstvu je možné aplikovať doplnkové kontralaty a prekryť doplnkovou vrstvou tepelnej izolácie Isover, ktorú následne prekryje poistná hydroizolácia Tyvek. Na poistnú hydroizoláciu sa aplikuje kontralatovanie a latovanie, následne krytina. Kontralaty sa vždy musia kotviť pomocou skrutiek Isover Twin UD podľa kotviaceho plánu až do nosnej krokvy. Kontralaty nad poistnou hydroizoláciou je najvhodnejšie podlepiť butyl-kaučukovými páskami alebo tesniacim tmelom.

Kľúčové vlastnosti

Chronologicky starší princíp medzi a podkrokvového zateplenia podkrovia postupne  ustupuje dnes už štandardným systémom nadkrokvových izolácii. 

Existuje preto viacero dôvodov, a to najmä:

  • väčšia spoľahlivosť parotesnosti a vzduchotesnosti strešnej konštrukcie
  • vylúčenie vzniku tepelných mostov – vrstva tepelnej izolácie nie je prerušená krokvami ani inými konštrukciami (10 – 20% úspora oproti pod- a medzikrokvovému zatepleniu ),
  • úspora priestoru v interiéri (napr. krokva 160 mm, izolácia 260 mm = 100 mm úspora voči podkrokvovému zatepleniu),
  • otvorený podhľad v interiéri, priznaná drevená konštrukcia strechy bez ďalších nutných vrstiev,
  • rýchla montáž – systém zateplení nad krokvami je jednoduchší a rýchlejší na realizáciu, celkom odpadá inštalácia pomocných konštrukcií podhľadov pod krokvami,
  • zníženie rizika poškodenia parozábrany prenikom kotvenia podhľadov, káblov, zásuviek atď.,
  • eliminácia chýb inštalácie tepelnej izolácie a parozábrany v styku s tvarovo zložitými konštrukčnými prvkami krovov (klieštiny, svetlíky atď.),
  • možnosť kombinácie so systémami zateplenia medzi a pod krokvami,
  • minimalizácia akustických mostov - krokvy sa stávajú vplyvom svojej tuhosti akustickým mostom, vďaka umiestneniu izolácie nad krokvy môžeme dosiahnuť už pri hrúbke izolácie 200 mm vzduchovú neprízvučnosť R≥ 52 dB. 
  • Náklady na tepelnú izoláciu predstavujú len asi 5 % investičných nákladov na stavbu podkrovia a vrátia sa Vám už za niekoľko rokov vďaka nižším nákladom na vykurovanie a chladenie. 
  • Pozrite si aj pracovný POSTUP a video nadkrokvovej izolácie X-TRAM týmto sytémom:

Skladba šikmej strechy zateplenej nad krokvami systémom X-TRAM  

  1. Nosná konštrukcia krovu
  2. Debnenie
  3. Klímamembrána ISOVER Vario® KM Duplex UV alebo ISOVER Vario® XtraSafe
  4. Hranoly ISOVER TRAM (EPS alebo MW)
  5. Výplňová minerálna vlna formát 600 × 1200mm (ISOVER MULTIMAX 30, ISOVER UNI a i.)
  6. Kotviace dvojzávitové skrutky Twin UD
  7. Doplnková tepelná izolácia (napr. ISOVER UNI)
  8. Poistná hydroizolácia Tyvek Soft
  9. Kontralaty 2 × 40/60
  10. Laty
  11. Strešná krytina
Zobrazuje sa 1 - 4 z 4 položiek
list